Passt das nicht zusammen wird die Antwort entweder gar nicht zugestellt, oder man bekommt eine Nachricht dass die Nachricht geblockt wurde.
Habe in der Geblockt-Mail von Ebay den Hinweis erhalten dass man eine zweite Mailadresse hinterlegen könnte:
Höre ich zum ersten mal.Oops. We weren't able to send your message to käuferaccountname, because the
email address you used to send this message, xxx@yyy.de, isn't linked to your eBay account.
To keep eBay safe, we need you to send messages from a registered eBay email address. This will prevent your messages from being blocked in the future. This is easy enough to fix, just do one of the following:
1. Set up xxx@yyy.de as an additional email address for sending
messages. To do this:
2. In My eBay, click the "Account" tab and then click "Communication
Preferences" in the drop-down menu.
3. In the section titled "Delivery Options", click the "Show" link next to
"Notification Delivery Format".
4. Enter the same email address to send member-to-member messages.
5. Click Save.
Auch der Ebay-Support weiß nix davon.
Mit der Anleitung finde ich auch kein Feld in dass man eine zweite Adresse hinzuzufügen könnte.
Weiß jemand etwas darüber?
PS: Warum die Ebay-Mail englisch ist, ist - wie so oft - unklar. Es geht um ebay.de (habe aber auch auf .com keine Möglichkeit gefunden)